onsdag den 21. august 2013

Tanker om strik og sensommer

Uha. Så kommer jeg hjem fra ferie og så er det blevet sensommer i Danmark! Ja, lige om eftermiddagen når der er sol, kan man godt blive snydt og tænke, at det stadig er rigtig sommer. Men da jeg cyklede afsted på arbejde, kunne jeg MÆRKE det. Der er den dér lugt af efterår om morgenen og lyset gør noget helt særligt...

Nå, men nu er det alvor med det dér håndarbejde! Nu er det blevet tid til at strikke huer og vanter og fortsætte på uldtæppet osv. Overvejer at strikke en sweater i år. Meeeen nu får vi lige se. Jeg er bedst til små projekter, jeg kan se mig ud af. Bortset fra tæpper - det er en last! Og man for aldrig for mange hjemmelavede tæpper!


Jeg strikkede faktisk en fin hue til min kæreste, imens vi var på ferie, men synes ikke den er blog-værdig, selvom det skam er skabt ganske uden mønster. Til gengæld strikkede jeg en børnehue efter et mønster i forrige uge og den er blevet meget mærkelig. Nærmest trekantet eller snarere.... tja, ubeskrivelig! Har endnu ikke set et barn med den hovedform!

Apropos at følge mønstre slavisk. Jeg har altid lært at strikke djævlehuer frem og tilbage. Og så skal man jo lave hveranden pind vrang, hvilket jeg ikke elsker. Og så sad jeg lidt og stirrede på opskriften og undrede mig og TA-DARH! Man kan bare strikke dem på rundpind. Absolut no prob! Hvorfor står der ikke det i nogen af de millioner af næsten ens djævlehueopskrifter, jeg har set? Fx den her, hvis nogen trænger til at gå i gang, nu hvor man kan strikke på rundpind . herre nemt.
http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/Stribet-djavlehue-0508/

Ej. Det er ikke meget rød tråd i dette indlæg. Pyt. Pointen er: Har købt brand flot garn på Færøerne. Se lige! Jeg vil strikke flot, flot hue af det! Har faktisk flere idéer til huer inde i hovedet, så må hellere komme i gang snart, inden idéerne fordamper... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar