søndag den 13. oktober 2013

Kitsch-pude

En dag på genbrug fandt jeg en hel bunke rammer med broderier af fugle. Jeg købte bogfinken - den kunne jeg bedst lide.
Der står godt nok kun "bogfink" på broderiet, spekulerer meget på, hvor e'et er blevet af. Det kan dårlig være faldet af. Min bedste teori er, at puden er broderet af en nordmand - kunne det ikke godt lyde lidt norsk?
Jeg synes, min pude er blevet flot! Og i modsætning til min kitschede toilettaske er der ingen kontraster i materiale-typer. Jeg valgte brun fløjl til min pude for at gå all in på kitsch. Synes, den er rigtigt kronhjortekunst-agtig i stilen. Elsker det.
Jeg overvejede endda at bruge rigtig jernbanefløjl, men det er bare så groft, så jeg var bange for at stoffet, broderiet sidder på, ville være for forskelligt i stivhed fra fløjlet og derfor give et mærkeligt resultat. Nøjedes med babyfløjl - det er også fint. Og meget blødt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar