søndag den 14. juli 2013

Rent og skært pral! 2 (ikke just)


Novra, et øh... gult flødeskumsbjerg?


Fredriks gule bus
Okay. Min totalt fede halvårsfødselsdagskageide mislykkedes lidt. Det skulle have været en gul bus. Det blev måske mest en mærkværdighed. Men jeg vil gerne sige til mig forsvar, at det er pokkers svært at lave en gul bus ud af en lagkage! Til gengæld smagte den godt. Med rabarber og friske jordbær, kagecreme og (gult) flødeskum.
Idéen med den gule bus var selvf. at udleve min Fredrik med Bilen-fantasi, som jeg ellers opgav, da jeg ikke orkede at hækle dukker nok til at lave hele børnebogsuniverset.
Det overordnede tema ved kage-planlægningen lykkedes dog, hvis jeg selv skal sige det. Men hjælp fra en veninde fik vi lavet nogle skønne muffins dekoreret som gule kinesere, røde indianere, brune arabere og sydhavsø-beboere, hvide danskere (eller europæere eller hvad man nu vil sige - det defineres ikke nærmere i bogen) og sorte folk fra Afrika.

Der er gule - ja, det passer
Fredrik har jo set dem.
Der er sorte - ja, det passer

"Selv om Fredrik selv er hvid
ved han nu det passer,
at der er kulørte børn,
der er akkurat som Fredrik,
kun i andre farver"

Bussen kom OVERHOVEDET ikke op på siden af mine tidligere kagekreationer, men jeg synes, nogen af muffinsene blev virkeligt vidunderlige! Og grim bus eller ej. Da jeg først (med lidt fornærmet stemme) havde sagt til gæsterne, at det ikke var en lysegul racerbil med altså faktisk en bus, var der straks en, der kunne se, at det var bussen fra Fredrik med Bilen.

P.S. "muffinsene" - det ord ser skørt ud. Tænk at det virkelig bøjes sådan. Jeg har slået det op!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar