mandag den 15. juli 2013

Så skal der sandelig købes ind!

 
Original 70'er-pose
I sidste uge var jeg i Den Gamle By for at se deres 70'er-afdeling. Den var super fed og der var masser af ting at lade sig inspirere af. Så jeg drønede straks hjem og begyndte at sy, men får det først lagt på bloggen nu... 

Billedet af posen fra Den Gamle By er taget med mit herre dårlige mobilkamera, derfor er både kvalitet og farvegengivelse uheldige. I virkeligheden er posen lilla. Ikke brun-grumse-mærkelig.

Den ene pose er en ret tæt efterligning af posen fra Den Gamle Bys Kollektiv-lejlighed, selvom farverne er lidt anderledes. De andre to er mine egne designs, men er jo inspireret af stilen. Jeg er vild med at kunne se noget flot og lade sig inspirere af et udtryk eller en idé men uden at kopiere fuldstændig.







Og når jeg nu er i gang med at vise mine flotte poser fra sidste uge frem, vil jeg lige vise et par af mine gamle pose-kreationer frem også. Jeg er vild med at sy poser. Det er sjovt, fordi det er et hurtigt, overskueligt projekt, hvor man rigtigt kan få lov at gå amok med farver og applikationer og stoftryk og lige hvad man vil. Og man kan altid lige bruge en ekstra indkøbs- /garn- /hvorskaljeggøreafdether- / regntøjs-pose.

Og apropos stoftryk, så har jeg opdaget, at det er meget smartere at bruge mosgummi end at bruge kartofler. Med mosgummi kan man lave betydeligt større og mere nuancerede motiver. Og man kan gemme de former, man klipper ud. Det kan være ret smart. Hvis man prøver at gemme en kartoffel-form, bliver den rynket og mærkelig efter en halv time. Og jeg siger ikke, hvad der sker, hvis man prøver at gemme den rigtigt længe... Ad!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar