onsdag den 17. juli 2013

Uldent jordbær, mums!



Den er ikke hjemmelavet hos mig. Og det er ikke engang hjemmelavet af mig. Men den er hjemmelavet ikke desto mindre - af min mor. Og jeg elsker den og må bare vise den frem!

Den er faktisk en ganske lille bitte mini smule hjemmelavet af mig, eftersom det var min idé, der ligger til grund for projektet. Kombineret med en grundopskrift fra Hjertegarn og min mors strik og evner til at finde en måde at realisere mine vilde idéer (det er ikke første gang!) er det blevet til et stor, dejligt vinter-jordbær.



Jeg glæder mig til at skulle bære sommeren med mig (på mig!) hele vinteren. Det er 100% uld, du! Den er lavet, så den passer til min jordbærhue (den på billedet nedenfor) - som jeg måske viser frem i et andet indlæg en gang. Den er nemlig fed og efter egen opskrift.

Jeg har set andre jordbær-sweatre, men jeg har aldrig set nogen så flot og gennemført som min, hvis jeg skal sige det! Og dem, jeg har set, har altid været børnetrøjer. Hvorfor er det kun børn, der må få sjovt og farverigt tøj?!! Det er hermed slut :-D






13 kommentarer:

  1. Hej Anna
    Jeg synes jordbærsweateren er helt fantastisk flot, og ville derfor høre om du mon har en opskrift på den?
    Venlig hilsen Cecilie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Undskyld ventetiden. Nu kan du se garnet på det indlæg med vejledning til jordbærtrøjen :-)

      Slet
  2. Jeg har ikke decideret en opskrift - men jeg kan lave en meget løs vejledning, hvis det kan bruges?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak, det kunne jeg godt tænke mig : )

      Slet
    2. Hej. Undskyld at jeg ikke er vendt tilbage. Jeg så ikke dit svar. Lige nu er jeg begravet i syge børn, men når alle er ovenpå igen, skal jeg nok prøve at finde info om garn og grundopskrift frem fra gemmerne...

      Slet
    3. Hej.
      Nu har jeg lavet en løs vejledning (vil ikke kalde det en opskrift) på bloggen. Du kan finde den her: http://hjemmelavet-ananas.blogspot.com/2019/02/ls-vejledning-til-jordbrtrjen-i-voksen.html
      Håber, det kan bruges. God fornøjelse.

      Slet
    4. Hej. Tusind tak for hjælpen, jeg glæder mig til at komme i gang. Bare lige et sidste par spørgsmål: Hvilket garn brugte du (jeg syntes nemlig ikke at garnet på billederne af jordbærsweateren ligner det garn der står i opskriften)? og hvilken pindtykkelse har du brugt (opskriften siger 3-3 1/2 men det syntes jeg virker småt)?

      Slet
    5. Den er god nok med pindtykkelsen, 3-3,5 lyder helt rigtigt! Jeg finder navnet på garnet, når jeg får tid til at gå i kødet på mine garnkasser :-D

      Slet
  3. Må jeg få / købe en opskrift på en jordbær trøje af dig ? Str 2 år

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har den ikke i en str 2 år, desværre. Men hvis du ikke har travlt, så er jeg med på at tage udfordringen op og gå i gang med at strikke en. Min egen trøje har min mor strikket til mig. Det er en voksenstr og jeg kan kun lave en omtrentlig opskrift. Hun har taget udgangspunkt i en opskrift med rundr bærestykke og så bare strikket en rød trøje med grønne "lus" - og derefter lavet bladet for oven efter samme princip som toppen på en jordbærhue.

      Slet
    2. Nu er jeg gået i gang med jordbørtrøjen str 2 år. Det kommer dog til at tage noget tid, før den er klar til bloggen - med to små børn er det alt for lidt strikketid :-)

      Slet