fredag den 18. oktober 2013

Det sorte sæt

Ja, ja. Jeg kører i en hue-rille. Men det er så sjovt at lave huer, fordi det er forholdsvis hurtigt og man kan gå amok i farver.
Det gjorde jeg dog ikke denne gang. Derfor var det faktisk også lidt kedeligt at lave den her hue - sort! Jeg synes, sort er så galop-kedeligt. Men det er fordi, jeg har en meget vildt kulørt og stribet vinterjakke. Alting ser vildt ud til den, så den opgave, jeg havde givet mig selv, var at lave et virkeligt neutralt ensfarvet vante-hue-sæt. Blomsterne kom på bagefter - det var simpelthen for kedeligt uden! Og det er okay, jakken er bl.a. lilla, så de passer til :-)
Det er faktisk også lidt svært at tage billeder af noget sort. Det er som om det reflekterer lyset anderledes. Hmm.
Vanterne er med snoninger. Det var ikke engang min egen idé, men jeg tog med stor begejstring imod forslaget - det er SÅ kedeligt at strikke uden mønster på! Desuden kan jeg godt lide vanter, der sidder ret tæt til hånden og snoninger har samme effekt som rib bare bedre. Vanterne er grundlæggende lavet efter samme mønster som kvindetegns-vanterne.
Hvis jeg nu havde tænkt mig om, havde jeg også lavet en snoning eller to på huen. Bare for at gøre strikningen sjovere, men også fordi det (måske) ville have været flot og en fed detalje at hue og vanter passede sammen på dét punkt også. Men jeg lavede vanterne først og det var først da jeg var ret langt med indtagningen, at jeg sad og strikkede og snakkede med min veninde, at hun spurgte, hvorfor der ikke også var snoninger på huen. Og jeg spekulerede straks på det samme! Men der gad jeg altså ikke pille hele skidtet op igen!
Nå. Men så er jeg beredt til vinter. Og føj for et koldt vejr det var i morges, så det er da vist ikke for tidligt at være klar!

1 kommentar:

  1. Novra, et flot hus- og vantesæt.
    Hilsen Hannah

    SvarSlet