mandag den 13. januar 2014

Imens vi venter - hæklet tæppe

Imens jeg hækler og hækler og hækler og hækler på zig-zag-tæppet, så jeg bliver øm i min højre arm og alligevel har hæklet under 30 cm på flere dages intensiv hækling, trænger jeg til noget opmuntring.

Så nu vil jeg fremvise min tidligere mere eller mindre uoverskuelige tæppeprojekter.

Det er det første tæppe, jeg har lavet. Det er store oldemorfirkanter i dobbelt strømpegarn - fordi jeg ikke har tålmodighed til at hækle et helt tæppe med ind 2½! Det er temmelig tungt og uldent - og kan vaskes i maskinen. Meget varmt og praktisk.

Og det var meget mere overskueligt at lave tæppet i mange firkanter i stedet for ét stort. På den måde er det som at starte et lille, nyt projekt hver gang. Og hver firkant bliver det en ny leg med farver.

Og det er alle tiders måde at få brugt diverse garnnøgler i fæle farver, som jeg ligsom altid ligger lidt uforklarligt inde med. Jeg købte fx en gang tre nøgler i noget, der på hjemmesiden så flot ud, og som vist nok blev beskrevet som "koral". Syntes, det løb meget dejligt. Det viste sig at dække over det, jeg vil beskrive som bleg-dansker-hudfarvet. Modbydeligt!

Jeg burde selvfølgelig lave en dukke af det. Det har jeg aldrig tænkt på. Men når det ny er hudfarvet, så ville det endelig komme til sin ret. Hmm... Det bliver måske til et kommende indlæg!

1 kommentar:

  1. Min mormor strikkede også sådan her uldtæpper. Vi har stadig et par stykker. De er perfekte til varme på kolde dage.

    SvarSlet