mandag den 26. maj 2014

Huemænd

Jeg har på det groveste tyvstjålet en idé.

Jeg er blevet meget fascineret af vendestrik, hvilket absolut intet har at gøre med dagens indlæg. Men pga. min nyligt opståede fascination og en vendestriks-idé, jeg har, googlede jeg "vendestrik". Det øverste link førte mig ind på en side, hvor der stod ekstremt lidt om vendestrik.

Ruths originale huemænd
Til gengæld var der et fantastisk på den side et billede af huemænd! Der er ikke ret meget forklaring. Det eneste, jeg kan læse ud fra siden, er at det er en dame, der hedder Ruth, der har lavet dem.
Og jeg blev så vild med de mænd, at jeg også selv fik lyst til at lave nogen huemænd.

De er super sjove at lave og jeg synes, de er søde. Det kunne have været fint at gøre de små, søde mænd til raslemænd. Jeg er ganske sikker på, at jeg et eller andet har sådan nogle små raslekasser. Det er sådan nogle små plastikkasser med en eller anden dims i, som giver raslelyd. Det smarte ved dem fremfor bare at smide en bjælde ned i fyldet på en bamse, for så dæmper vatfyldet lyden alt for meget. Desværre kunne jeg ikke finde mine raslekasser, jeg ved, at jeg har lagt dem et godt sted! :-)

1 kommentar:

  1. Ellers fungerer det lille orange æg, der er inden i kinder-æg ret godt med ris/tørrede ærter/papirsklips i ret godt... Så skal man bare have nogen til at spise chokoladen ;)
    Kh R

    SvarSlet