mandag den 28. juli 2014

Gæsteblogger: Jagttasker i gummi

Min mor har lavet de fineste tasker i gummi. De er så enkle og har dog de mest imponerende detaljer. Jeg er helt vild med, at hun har sat pyntebånd i til at afslutte foeret. Jeg er meget misundelig! Så derfor vil jeg gerne vise dem frem her. De første to ud af fire kommer her:

Hannah har ordet:

Jeg har fået lov til at vise nogle tasker, jeg har lavet.
Jeg har siddet på min bænk i skyggen i haven i de lange varme sommerdage og syet.
Det er der blevet 4 tasker ud af. De er lavet af lastbil/traktorslange og cykelslange.
To af dem er en slags ’jagttasker’. Modellen har jeg lånt på http://www.skoven-i-skolen.dk/content/sy-en-jagttaske  , men jeg har ændret den lidt.
Når man syr i gummi er det nemlig ret svært at lave rundinger og buer pænt.



Desuden ville jeg gerne have at sidestykkerne var bløde og kunne ’folde sammen’, derfor er de lavet af cykelslange, som er tyndere og blødere.
De er lukket med hver sin knap og har begge for og pyntebånd på overkanten, på den side man ser, når man åbner tasken.
Taske nr. 1 (den med den blå knap, fordi der er en blå stribe i gummiet) har for af sort babyfløjl med pyntebånd i blålige farver.



Taske nr. 2 (den med metalknappen- som er en slags ’geværknap’ – det tror jeg det hedder. Den består af 2 dele, som man skruer sammen igennem et hul i materialet) har for af stribet bomuld i gråbrun-agtigt og sort. Pyntebåndet er med noget grønt, derfor har jeg tilføjet en lille perlesnor med grønne perler. Måske er den fjollet – jeg er selv i tvivl- men så kan den jo bare tages af.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar