tirsdag den 9. september 2014

Etagere med vinylplader

Det her er lidt snyd. Jeg så en side i et blad, hvor de havde brugt gamle plader til forskellige ting og forelskede mig i idéen med etageren. Og når nogen andre først har fået idéen og vist det frem, kræver det ikke ret meget at bestille et metal-stangs-sæt (man kan finde det på nettet, hvis man søger på "fitting til etagere") og skrue det hele sammen. Men det ser da flot ud, så jeg havde alligevel lyst til at vise den frem :-)



Og det var sjovt at være på genbrug for at købe de 3 plader. Jeg havde tænkt, at det kunne være fedt med nogle seje plader. Man kan kun se det på banderolen men alligevel... Det kunne da være lækkert at vide, at kagerne stod på Beatles' Rubber Soul og Dissings Nøgne Øjne. Men så skulle jeg nok have været i en pladebutik og havde sluppet betydeligt mere end 10-15 kr. stykket.
I stedet sad jeg og rodede i pladerne i den nærmeste genbrugsbutik, som åbenbart har overtaget pladesamlingen fra en, der har været helt vild med tyske schlager-hist og Rod Stewart. Det er ikke lige, hvad jeg opfatter som fed musik.



Blandt førnævnte gemte der sig nogle sjove albums fx Sound of Music, ABBAs Waterloo og en blandet opsamling med Ella Fitzgerald, Louis Armstrong og Bing Crosby. Men de var ikke pæne i etiketterne: Blå og kedelige. Så jeg endte med at gå alene efter farven. Synes det brun/orange passer godt til vinylplade-retro-stilen.
LP'en er faktisk "Hits of the 60's and 70's" med bl.a. Bee Gees repræsenteret, så det er da lidt fedt. Den midterste er Carmen: Ikke rigtig cool, men den vinder da klassiker-points. Den øverste lille er et eller andet orkester, jeg aldrig har hørt om. Pyt med det. Det ser flot ud.
Og kagerne var gode. Det er bananmuffins med brombærtopping, som jeg improviserede, fordi det så flot ud i farven.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar