mandag den 17. november 2014

Julenederdel

Det er for tidligt at jule. Men det vidste de åbenbart ikke i den lokale genbrugsbutik, og så blev jeg jo nødt til at mose der ind efter arbejde, for at købe en juledug, før nogen andre købte den...
Jeg har ikke noget at bruge en juledug til, men jeg har absolut noget at bruge en julenederdel til! Jeg elsker juletøj, for så kan man bære julestemningen/julepynten rundt på sig, og skabe stemning steder, hvor der ellers ikke er pyntet op...  Så nu er jeg klar til december.

Det, jeg ikke kunne stå for, var at dugen ligner noget, der kunne have ligget på bordet hjemme hos min farmor, da jeg var barn. Rent æstetisk elsker jeg ikke det forvaskede brune look, men jeg ELSKER nostalgien - når det kommer til jul, så er jeg ikke fan af stilfuldt eller nydeligt, men ELSKER alt hvad der minder om barndom, gamle dage eller bare kliché. Jeg synes generelt, man bør favne klichéer.


Jeg er meget glad for den lille, runde lomme, som gør nederdelen smadder brugbar til enhver julelejlighed. Men hvis jeg skulle lave det om, ville jeg have klippet lommen af stof, så den kunne gå i et med mønsteret, men det kom jeg først til at tænke på bagefter.







1 kommentar:

  1. Det er en herlig julenederdel..... tænkte lige på en tidligere julenederdel den anden dag.....
    Hilsen Hannah

    SvarSlet