mandag den 15. december 2014

Strikkeprøve

Jeg har gjort noget, jeg ellers aldrig gør. Jeg har lavet en strikkeprøve! Jeg gjorde det også i forbindelse med de valkede vanter, men det virkede ikke helt. Det var som om mine vanter ikke krympede lige så meget som strikkeprøven. Håber, jeg har bedre held denne gang...

Jeg skal nu i gang med en taske inspireret af de valkede tasker, jeg så på krea-messen. De var lavet af Semilla-garn. Sådan noget havde jeg en rest af i forvejen her hjemme, så jeg købe 4 nøgler i en forholdsvis dæmpet farve, så den kunne bruges sammen med de stærke farver, jeg har i forvejen. Men da jeg kom hjem, opdagede jeg, at det garn, jeg havde købt, er Semilla fra Bøgedesign, som jeg aldrig før har hørt om, imens mine garnrester er Semilla fra BC Garn.
Og nok er jeg doven med strikkeprøver, jeg ville alligevel ikke risikere at kun halvdelen af garnet filtede i maskinen, imens resten var upåvirket. Det er jo ikke til at vide med en garntype, jeg ikke kender ret godt i forvejen.



Men det gik rigtig fint. De to garner fungerer fint sammen og jeg er nu virkelig glad for at jeg lavede en strikkeprøve og faktisk tænkte på at måle dem både før og efter... Så jeg forsøger at strikke efter den udregning, jeg har lavet ud fra min strikkeprøve. Så vil det vise sig senere, om det færdige projekt krymper lige så meget... Spændende!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar