tirsdag den 11. august 2015

Dinosaurus-kage



I lørdags holdt jeg en dejlig halvårs-fødselsdagsfest for mine venner. Jeg havde længe tænkt over, hvaffor en flot kage, jeg ville lave i år og bestemte mig til sidst til en dinosaurus-kage. Jeg har nemlig været i biografen (2 gange!) for at se Jurassic World og jeg synes, den er FED.
Kagen er lavet ud fra en kringle-opskrift, jeg har fået af min svigermor. Den er lækker og god til alle mulige, mærkelige kager i facon. Det var også den opskrift, jeg brugte til Cirkeline-kagen for nogle år siden.
Da jeg formede dejen, gjorde jeg mig en temmelig umage med at sammenligne med et billede af en tyranosaurus rex. Men da kagen først var hævet og derefter hævede yderligere under bagningen, var der ikke så meget autenticitet tilbage, så jeg besluttede at tage mig lidt friheder mht. pyntningen.
Skulle nogen undre sig, så er den røde klat i hjørnet naturligvis en blodig klump kød, som den drabelige T-rex er ved at fortære.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar