fredag den 10. juni 2016

Hæklet rangle

Jeg har sådan trængt til at hækle noget nyt legetøj til min lille datter. Det skulle ikke være noget avanceret, bare noget simpelt som er godt at lege med.



Jeg har for lang tid siden hæklet en bamse med en rasleboks i, men fordi den har så tykke arme og ben, er den svær for de små bitte fingre at holde fast i. Men jeg synes, det er sjovt at se, hvordan vores lille pige er optaget af at undersøge forskellige materialer, overflader og lære at håndtere forskellige legetøjer. Så derfor syntes jeg, det var sjovt med noget hæklet, som føles helt anderledes end stof og mærkeligt plastiklegetøj.


Jeg slog 30 lm op, trak de store træperler på og samlede derefter lm-kæden som en ring og hæklede 2 omgange fm, imens jeg skubbede perlerne rundt på ringen for at kunne komme til at hækle rundt! Bolden er hæklet direkte på ringen for at skabe så få svagheder i ranglen som muligt. Inden i bolden er der en rasleboks, og ringen i perlerne er tynd nok til, at den er let at tage fat i. Og de hårde, glatte træperler er en kontrast til det hæklede, som er blødt og ujævnt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar