fredag den 21. juli 2017

Gik tur på et rabarberblad-trøjen, str. 2-3 år

Den her trøje er inspireret af en trøje, jeg så min mor strikke, engang hun var på besøg - den havde også åbning i siden og bred ribkant langs åbningen. Og fordi jeg hader at strikke vr-pinde, fandt jeg på mønstrestrikket på kroppen. Det er egentlig bagsiden, der vender ud. Det var den anden side, jeg først havde tænkt som forsiden, men jeg opdagede, at jeg bedre kunne lide den her side, så jeg vendte den bare om, inden jeg satte ærmer på. Jeg har justeret opskriften, så man fra starten strikker den rigtige side udad.



Jeg må indrømme, at jeg mistede overblikket over min håndskrevne opskrift efter at have vendt ret til vrang midt i det hele, så for ikke at vildlede nogen, så skriver jeg ikke opskriften ind denne gang. Desværre. For at være sikker på, at jeg skriver det rigtigt, ville jeg blive nødt til at lave en trøje mere magen til helt fra bunden og det har jeg ikke tålmodighed til - der er så mange andre ting, jeg skal have strikket!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar