onsdag den 9. august 2017

Boganmeldelse: Kærlighed på pinde

Jeg har lånt den her bog på biblioteket flere gange. Det er Lene Holme Samsøes "Kærlighed på pinde". Jeg synes, den er så edder lækker!!! Tak til biblioteket for at vi alle må låne bøger.




Jeg har før nævnt, at der udkommer en del meget lækre håndarbejdsbøger i disse år. Det her er endnu en af dem.
Siderne er i tykt, mat papir, billederne er flotte. Der er mange lækre modeller i, som jeg ville elske at se min datter i. 




Bogen inderholder modeller til børn fra 0 - 10 år. Der er bl.a. opskrifter på bukser, huer, sweatre, jakker, kjoler etc. Flere mønstre går igen i forskellige størrelser og variationer. Der er mange flotte modeller, synes jeg. 




Der er ingen af modellerne, der ser super enkle ud, men det er til at have med at gøre. Jeg kastede mig i ud i Dahlia-rumper med en masse strukturmønster, som jeg bestemt ikke plejer at lave, men det gik over al forventning.




Jeg har en masse gode ting at sige om den her bog - men desværre også en dårlig ting. Opskriften var ikke helt let at gå til, fordi der manglede nogle oplysninger. For at give et eksempel:
Det fremgik ingen stedet, om rumperen skulle strikkes frem-og-tilbage eller rundt fra starten. Og der var ingen billeder af den bagfra, som kunne vise mig om den var åben eller ej, så jeg måtte læse et godt stykke ned i opskriften, hvor der stod, at derfra skulle strikkes rundt - altså måtte jeg gå ud fra, at der skulle strikkes frem-og-tilbage indtil da.
Jeg vil ikke kede min læser med detaljerne, men jeg kunne nævne endnu to eksempler på detlajer, som manglede i opskriften. Så selvom bogen virker super gennemarbejdet med flotte modeller i mange variationer, lækre billeder og dyrt papir, så virker i hvert fald den opskrift, jeg fulgte, ikke så gennemarbejdet, som den burde...




Jeg synes dog stadig, at bogen er edder lækker og det lykkedes mig at strikke den romber i første forsøg, så værre var det heller ikke! Og jeg ønsker mig helt sikkert den her bog til jul...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar