fredag den 22. juni 2018

Endnu en solhat

Jeg har hæklet endnu en solhat, samme størrelse som tidligere bortset fra at jeg har lavet 1 omgang skygge mere og i løbet af de 15 omgange lige op har jeg taget 1 m ud hver 3 omg. På den måde er den bare en anelse større end den tidligere.


Gode solhatte får man aldrig for mange af! I et anfald af et eller andet lavede jeg den i drengede farver. Ronja kan godt lide både blå og grøn såvel som lyserød og alle mulige andre farver. Jeg syntes, det var praktisk, at den kunne gå i arv til Lillebror. Men så fik jeg alligevel lyst til at tøse den lidt på, den var blevet meget diskret (læs: kedelig)! Så jeg hæklede en blomst til at sy på...


Blomst:
  • Brun. Lav en magisk ring. 
  • Lav 10 fm i ringen og stram til. 
  • Lav 20 fm på næste omg (2 m i hver fra forrige). Klip snoren. 
  • Pink. Begyndelsen til kronbladene. *1 km og 2 fm i den brune midte, 4 lm, strik tilbage af luftmaskerne med 4 fm, 1 fm i den brune midte*, gentag i alt 5 gange. Slut med 1 km. 
  • Lav fm hele vejen rundt om alle kronbladene, men i de yderste 3 m på hvert kronblad hækle der 2 fm i hver. 
  • Gul. Denne omgang laves på gefühl, det giver liv og forskellighed. Maskerne i svinget tætteste på midten hækles i km, siderne på kronbladene hækles i fm, i de yderste 5-7 m på hvert kronblad hækle 2 fm i hver. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar