torsdag den 18. april 2019

Voksende travlhed (Haven)

Nu er det over en måned siden, at jeg sidst har siddet med noget håndarbejde. Der har simpelthen ikke været tid eller overskud!
Jeg savner det! Og jeg skal helt sikkert i gang igen. Jeg har masser af ideer. Men lige nu er der mange ting  som overhaler på prioriteringslisten.

Jeg er lige startet på arbejde efter barsel. Vi sover stadig ikke om natten. Vi er lige flyttet (og jeg kan ikke finde mine strikkepinde og hæklenåle! Jeg var på vild jagt i flyttekasserne i går, men efter en halv time måtte jeg opgive) og ... Det er egentlig det, dette indlæg skal handle om: Vi har fået verdens skønneste have! Fyldt med frugttræer, bærbuske, blomster og planter. Sådan en have jeg altid har drømt om! Men jeg har aldrig haft en have før, så jeg skal først til at lære alt om at beskære, luge, så, klippe, gøde osv.

Men jeg var i haven i dag og jeg NØD at grave bede og fjerne ukrudt. Det er da en god start! Og vi har allerede sået gulerødder og persille, vi forspirer squash og har købt små tomat-, peberfrugt- og agurkeplanter, som står i et solrigt vindue til nattemperaturerne er stabile nok til, at vi tør plante dem ud i drivhus.

Men den have kommer nok også til at tage noget af den tid, jeg plejer at bruge til håndarbejde. Så derfor vil jeg i mangel af krea dele min have med jer, for det er da strengt taget også sjovt hobbyarbejde som gøres med hænderne... Same but different.


Jeg synes, det er fantastisk at kunne stikke hovedet ud i haven bare sådan! Det minder mig om dage i haven med min morfar, da jeg var lille. Jeg elsker duften af varm, våd jord.



Og jeg nyder at kunne tilbyde ungerne at kunne komme så let ud at lege  Bare et par gummistøvler og en hue, så er der adgang til at proppe jord i munden, klappe regnorme, grave huller, sidde i hængekøje og trille i det lidt for lange græs (vi har ikke købt en græsslåmaskine endnu!)







De fleste blomster og buske aner jeg ikke, hvad er, og det bliver spændende i løbet af de næste år at se, hvad der dukker op og hvordan tingene udvikler sig...De spistelige planter har jeg lidt mere styr på, og jeg glæder mig til jordbær, hindbær, brombær og rabarber ...






















Ingen kommentarer:

Send en kommentar