fredag den 4. juni 2021

Børnekrea: krammehjerte

Ronja på 5 år sagde en dag, at hun gerne ville sy et hjerte med vat i, som hun kunne bruge til at kramme. 

Så jeg bad hende tegnet hjertet i den rigtige størrelse og form på et stykke papir. Så klippede jeg hendes hjerte ud med sømrum og lod hende vælge stof.

Jeg hjalp med at stryge stoffet og klippe ud efter hjertet. Derefter gav jeg hende nål og tråd og viste hende, hvordan hun skulle sy. Jeg tilbød hende også at bruge symaskinen, men hun ville gerne sy i hånden, sagde hun. Hun følte, at hun trængte til at håndarbejde.

Så hun syede koncentreret i et par dage...



Og så var det tid til at fylde vat i og sy det sidste. Til allersidste tegnede hun ansigt og skrev navn på den gule side med Posca. 

Jeg synes, det er ret sejt gået af hende! Og nu ligger hjertet i hendes seng, klar til at kramme med. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar