lørdag den 2. juli 2022

Hæklet Tour de Francepynt

 


3. etape af touren kommer lige forbi mit hus i morgen søndag. 

For en som mig, der har fulgt med i Tour de France en stor del af mit liv, er det en enestående begivenhed. 

I begyndelsen var jeg ellers cool og mente ikke, at jeg havde behov for at gøre noget i den anledning,- andet end at stille mig op foran mit hus og klappe og huje, når løbet kommer forbi. 

Men 10 dage før blev jeg alligevel blød, så jeg købte noget gult akrylgarn for at lave flagranker. 

Jeg hæklede 28 vimpeltrekanter efter Annas opskrift på smalle vimpler, som man kan finde her på bloggen. Jeg har hæklet mine op til 20 masker i overkanten og dernæst har jeg hæklet hulrække. 

Hver vimpel er ca. 19 cm høj og 11 cm bred. 

En vimpelranke er ca. 2,5 meter lang med et bindestykke på 100 luftmasker i begge ender. Det måler ca. 0,5 meter.


Her lørdag eftermiddag, mens jeg sad og så 2. etape af Touren på vej mod Storebæltsbroen i TV skulle jeg hækle dem sammen til ranker. 

På billedet var jeg i gang med at eksperimentere med, hvordan jeg ville hækle dem sammen. 

I dette øjeblik er jeg færdig med at hækle 2 flagranker á 14 vimpler. 

I aften skal jeg ud sammen med mine naboer og feje vejen- for INGEN skal punktere på vores del af vejen, fordi der ligger skarpe sten eller glasskår, er der nogen af mine naboer, der siger. :) Og så skal vi pynte og reservere plads foran vores huse, så vi får et godt udsyn i morgen. Og så vil jeg tage et billede af mine vimpelranker, hvor de hænger på hækken ud til vejen. 




2 kommentarer:

  1. Åhh, glæd dig! Jeg var i København til enkleltstart i går. Det er en oplevelse!!!

    SvarSlet
  2. Uhh fedt, men jeg glæder mig faktisk.

    SvarSlet