fredag den 15. marts 2024

Lapning med broderi

 


Louises strikkede kjole havde fået et par bittesmå huller, af den slags som man kan opleve i strikvarer. 

Hun spurgte om, jeg kunne reparere det med lidt broderi. 

Det kunne jeg godt. Det er faktisk en sjov opgave. 

Hullerne og reparationen sidder på venstre side af brystet. 

Det jeg har lavet på ærmet er bare til pynt, for at balancere broderiet på brystet. 

Kjolen er af finstrikket uld, men skal håndvaskes. Så garnet jeg har broderet med er bare uldent strikkegarn. Men fordi kjolen er finstrikket i tynd uld, så måtte jeg dele trådene i uldgarnet. 



Jeg har syet blomster med mille fleursting i 2 blågrønne farver uldgarn. 

Men inden jeg syede blomsterne så lavede jeg en syning med uldgarnet som stoppede hullet. 

Denne syning blev midten af en blomst.

Her er et nærbillede af det:





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar