fredag den 1. november 2013

Tante-fin taske

Da jeg var ude at gå aftentur en dag i sidste uge, kom jeg forbi et butiksvindue med en udstilling af bl.a. små tasker med korsstingsstykker syet ind i. Det så super fint ud. Og det var en meget enkelt teknik - i stedet for alt det bøvl, det kræver at sy korssting ind i gummiarbejde og alt det halløj med nærmest patchwork-agtigt at sy stof rundt om korsstingsstykket, som jeg har gjort med kitsch-fugle-puden, var det her bare syet på eller sammen med grundstoffet. De grimme kanter var skjult af et pyntebånd. Latterligt enkelt princip. Fantastisk!
Og de pyntebånd, der var brugt, var mønstrede, hvilket bidrog til et udtryk af små detaljer og kitsch og skørhed, som gav et flot udtryk samlet.
På et skilt på taskerne stod der container.dk, men da jeg tjekkede hjemmesiden ud, var det bare småkedeligt tøj - ikke nogen flotte tasker. Så jeg ved ikke, hvad der foregår med dét.
Men ud fra hukommelsen lavede jeg en lille prøvemodel. Det er helt sikkert noget, jeg skal arbejde mere med! Resultatet blev fedt og der er jo uendelige muligheder, alt efter hvad man har af stof, bånd, broderi og lukkemekanismer til tasken. Den, jeg fik lavet denne gang, blev lidt ekstra tante-fin pga. taskebøjlen (som jeg elsker!)
Men jeg skal da totalt på jagt i genbrug efter flere gamle korsstingsbroderier!
Det, jeg brugte her, var det nederste af aftenbønnen fra toilettasken. Det er måske lidt underligt med teksten "i dag." stående alene. Men jeg syntes, det var lidt filosofisk. Så kan man lægge det i det, man vil. Carpe Diem eller et håb om, at i dag bliver noget særligt eller måske bare en påmindelse om, hvor man er: Her, nu, i dag, bum!
Tilbage af aftenbønnen har jeg nu kun "mod synd og sorg og fare, din engel mig bevare". Hvilket også er et ret fedt stykke. Så det går jeg og gemmer og finder først frem, når jeg har fået en rigtigt fed idé.

1 kommentar:

  1. Altså Anna, hvor er den bare superskøn den taske. Sådan en vil jeg ønske mig til jul..... Jeg vil nok også prøve teknikken selv, men det med lukket, har jeg næppe tålmodighed til.
    Hilsen Hannah

    SvarSlet