fredag den 16. maj 2014

Monster med strutskørt

Jeg blev så glad for mit lille, venlige rumvæsen og for processen. Det er længe siden, jeg har hæklet dyr, synes jeg. Og det er så sjovt, fordi det ikke skal passe med noget. Der er ingen regler. Jeg kan bare lade fantasien løbe og formgive efter humør og de idéer der ligger kommer ind i mit hoveder. Så derfor elsker jeg det!
Så jeg lavede et nyt dyr: Et monster med strutskørt på.


Altså, man kan ikke tage strutskørtet af, det er hæklet fast på. Og det er så sjovt at lave: Man laver den første, gule kant på monsterets mave (stik kun ned i den ene løkke, på den måde man man både fortsætte maven ned og lave skørt uden at det bliver noget klump med to ting samme sted) og så har jeg bare lavet to runder, hvor jeg hver gang tager ud hele tiden, i hver eneste masker laver jeg to nye masker. Og så giver det den der sjove bølgekant. Næsen er bare en enkelt popcornmaske blandt fastmasker.


Jeg har også givet mit monster en tunge. Den gang jeg hæklede giraf-dinoen, der også har åben mund, tænkte jeg på, at jeg burde have lavet en tunge, men det kom jeg først til at tænke på bagefter. Så denne gang huskede jeg det og hæklede tungen som det første i indersiden af munden og så resten af mundhulen rundt om tungen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar