lørdag den 10. maj 2014

Taske med blomster

Tidligere på ugen sagde min veninde, at det var på tide med et nyt indlæg. Eller faktisk tror jeg, hun sagde: "Nu har vi set på den flamingo-hue længe nok". Nå, nå! Så kommer der da et nyt projekt her:

Men det er rigtigt nok. Jeg har længe villet lave et nyt indlæg. Men jeg har haft for travlt til at lave ret meget krea, og desuden er jeg i gang med det hæklede zig-zag-tæppe. Jeg er faktisk kommet en del længere end sidst, men det tager sindsygt lang tid, er stadig ikke engang halvvejs!
Jeg viser nok min fremgang ved lejlighed.

Samme veninde som tidligere nævnt forklarede mig om teknikken til at sy tittekanter. Jeg vidste slet ikke, at der var noget, der hed det. Men jeg havde godt set de dér flotte, kulørte kanter på børnetøj og puder og spekuleret på, om der var en særlig hemmelighed til at lave det. Så straks efter te-aftalen med min veninde, cyklede jeg i stof2000 for at købe tittekanter. Siden har jeg så også fundet ud af, hvordan man selv kan lave dem endda ret enkelt. Men det må blive en anden gang.

Den originale taske
I fredags (altså ikke i går, men helt tilbage i sidste uge) snakkede jeg med en venindes veninde, som havde en utroligt flot taske, som jeg fik lov at tage et inspirations-billede af. Hendes mor havde syet den.

Hele ugen har jeg glædet mig til at få tid til en sydag her i weekenden.
Jeg synes selv, min taske er blevet flot. Jeg så ikke tasken inden i og jeg tog mig heller ikke tid til at pille ved detaljer omkring lynlås, foer etc. Det var primært blomster-mønsteret, jeg var fascineret af. Resten af designet har jeg bare lavet, som jeg lige ville. Lommen på bagsiden er primært sat på for virkelig at give den fuld gas med tittekanter.
Der er foer i min taske i samme stof som på indersiden af hanken og det samme stof går også igen i nogle af kronbladene.


1 kommentar:

  1. Den er helt vildt fin din taske... Jeg må også igang med at "titten-kante"
    Kh R

    SvarSlet