tirsdag den 17. februar 2015

Frugtsweater: indkøb...

Til jul fik jeg "Hønsestrik til folket", som er en ny hønsestrik bog. Ellers skal man jo ty til de gamle, kult hønsestrik-hæfter fra 70'erne, hvis man vil have ægte hønsestrikinspiration. Jeg synes, det er SÅ fedt, at der er udgivet en ny hønsestrikbog! Bare princippet i at hønsestrik er overlevet (genoplivet måske) hos en lidt større gruppe end bare mig og andre med anakronistiske strikketendenser... Jeg er begejstret.


Jeg har siddet og bladret i den og besluttet, at jeg også vil hønsestrikke mig en sweater. I voksenstørrelse altså. Til mig selv!
To af mine veninder insisterer på, at hønsestriksweatre er nuttede til børn men tåbelige til voksne. Jeg tror, den ene sagde noget med, at man ikke kunne tage sådan en trøje alvorligt. Men man kan da ikke gå og se alvorlig ud hver dag, vel? :-)
Jeg har tænkt meget over, hvad det skulle være på min trøje. Er der noget, der særligt viser hvem, jeg er, eller noget jeg elsker? Og så faldt det mig ind, at jeg elsker frugt og grønt. Det er flot (med flotte farver!!!) og det smager dejligt. Så det er temaet i min trøje!
Jeg har tegnet hønsestrikmønstre og overvejet og tænkt i lang tid nu. Men nu er det på tide at kaste mig ud i det! Så jeg har været i byen for at købe garn.

Jeg var nede i Garnlageret i Rosenkrantzgade for at købe garnet. Det er min yndlings garnbutik, fordi der arbejder en fantastisk sød dame - jeg tror faktisk, det er hendes butik, for hun er der næsten altid. Hun er meget sød og meget god til at hjælpe. Det er uanset hvor mystisk eller specifikt eller uspecifikt et projekt, jeg har i tankerne, så kan hun vurdere, hvor meget garn, jeg skal bruge og hun er altid positiv omkring projektet og de spørgsmål, jeg stiller!

Imens jeg lige så stille går i gang med mit uoverskuelige sweaterprojekt, har jeg en masse andre ting, der ligger og venter på at blive vist frem på bloggen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar