torsdag den 12. februar 2015

Retro-tehætte

Jeg var for nylig til vidunderligt loppemarked i Odense, hvor jeg som sædvanligt blev nødt til at købe et af de små bundter af forskelligt retrostof. Jeg har i forvejen to af sådan nogle bundter, men har næsten ikke kunne få mig selv til at bruge af stoffet. Det er jo så flot!
Men denne gange flottede jeg mig og købte faktisk TO bundter stof (1 for 50 kr, 2 for 80 - sikke et tilbud!) og besluttede så, at nu bliver jeg altså nødt til at sy et eller andet af stoffet.
Jeg købte også en flot, lille, gammel tedåse fra USSR importeret til Danmark via Sverige for mange år siden. Under bunden er der på svensk en beskrivelse af, hvordan man skal tilberede teen. Desuden står der: "En äkta rysk tekanna är dessutom försedd med en tehuva..." og det faldt mig ind, at min retro-tepotte da mangler en äkta retro-tehætte. Og efter nogen tids overvejelse ofrede jeg et enkelt stykke nyindkøbt retrostof til formålet...


1 kommentar:

  1. Skøøøn tehætte, passer pragtfuldt til tekande og kopper.
    KH Hannah

    SvarSlet