torsdag den 5. november 2015

Farverige grydelapper

Jeg har hæklet et sæt grydelapper til en veninde, der lige er flyttet hjemmefra. Så skal man have en huslig gave.
Tanken var, at det skulle ligne en stor blomst med 4 kronblade - bare for at variere den klassiske, firkantede stangmaske-grydelap lidt. Jeg synes dog ikke helt, det er lykkedes at få den til at ligne en blomst. Til gengæld synes jeg, den er blevet smadder fin og det er jo endnu bedre :-)


Selvom jeg har skrevet ned, hvordan jeg gjorde (jeg skulle jo lave 2 ens), vil jeg ikke lægge opskriften ud her. Sandheden er nemlig, at der var noget ved min metode, der ikke helt fungerede, så grydelappen buler. Det hjælper lidt, når man sætter forsiden og bagsiden sammen. Derudover har jeg har trukket godt i den og lagt den i pres natten over og håber desuden, at den falder lidt til i brug.
Men det er jo ikke super prof med en bulende grydelap, så jeg vil ikke lokke andre til efterligne det...
Men som jeg tit har skrevet, så er det jo den slags, der sker, når man kaster sig ud i selv at lave sine opskrifter! Pyt med det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar