torsdag den 10. marts 2016

Babybukser i genbrugsstof

Jeg har syet et par små bukser. De er egentlig bare syet efter et simpelt Onion-mønster og har derfor ikke noget at gøre på denne blog, men jeg viser dem alligevel frem pga. materialet.



Bukserne er syet i stof fra et gammelt dynebetræk, som jeg købte på genbrug en gang. Betrækket er så gammelt og slidt, at bomulden er helt tynd og meget, meget blød.
Det er vældig behageligt for små baby-ben, men jeg var bange for, at det blev alt for tyndt (det var jo til et vinterbarn!) og skrøbeligt i stoffet, så jeg syede bukserne i to lag: Jeg klippede dobbelt op af alle mønsterdele og zigzaggede dem sammen to og to langs kanten, så hvert enkelt stykke blev lagt dobbelt, inden jeg syede stykkerne sammen til et par bukser.
Det lilla pyntebånd ved jeg simpelthen ikke, hvor jeg har fra. Jeg tror, det er en rest af noget, jeg en gang har fået fra gemmerne i nogens sykasse - min mors, farmors eller kærestes mormors.
Jeg elsker, når jeg får brug for nogle af de små rester eller sære dimser, som jeg er så slem til at samle på. Det meste af båndet satte jeg på ærmet af en anorak for nogle år siden, men jeg havde lige dette  lille stykke tilbage, som nu har fået en plads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar