onsdag den 13. april 2016

Aktivitetskæde

Da jeg lavede barnevognskæden, kunne jeg på ingen måde bruge alle de hæklede kugler, jeg havde liggende. Og det var jo dumt, for der er så mange flotte! Og nu sad jeg jo alligevel der med perler og halløj pakket ud. Så jeg lavede lige en ekstra. Den satte jeg på dobbeltlagt, kraftig elastik og satte afklippede kroge fra cykelelastikker for enderne. En af de hæklede bolde har jeg forlænget ved at hænge den ned i et ekstra stykke elastik pyntet med ekstra perler og en lille bjælde.




Jeg vidste ikke rigtigt, hvad kæden skulle bruges til, men den har vist sig at være super god! Det er et mobilt aktivitetsstativ - uden stativ selvfølgelig. Så en aktivitetskæde! Den er let at sætte op rundt omkring i lejligheden: Hen over et hjørne i sofaen, imellem stoleben, på radiatoren osv. Der er tusind steder man kan hænge den op og så lægge sit barn nedenunder. Og den er en stor succes hos Ronja. Jeg var ellers bange for, at det var en af de der øko-hjemmelavede ting, som forældre elsker, fordi de er pæne, men som børn ikke er interesseret i - de vil ofte bare gerne have det grimme plastik! Men den er virkelig god, for der skal forholdsvis lidt bevægelse (både bevidste skub og tilfældige spjæt med armene virker!) til for at få alle kuglerne til at dingle frem og tilbage og bjælden til at ringe. Det kan underholde i overraskende lang tid!
Det er selvfølgelig vigtigt at sikre sig, at det er stærk elastik, som barnet ikke kommer til at knække og at knuderne for enderne er gode, så perler og bjælder ikke falder ned, hvor de kan blive slugt! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar