mandag den 19. september 2016

50 år gammelt projekt

Mine svigerforældre bor på en gammel gård med skabe og loft og lade, hvor alt muligt kan gemme sig - lige fra gamle retrolamper, over gamle møbler til tomme, jordslåede papkasser.
Denne gang er det et ufærdigt hækleprojekt fra 60'erne, der er dukket op fra gemmerne! Gulnet og fantastisk!

Hvis min svigermor nu bare have givet mig en pose med hæklede blomster, havde jeg nok haft svært ved at finde noget meningsfuldt at gøre ved dem, men nede i posen lå også opskriften.


Blusen er faktisk meget fed, synes jeg. Men hvis jeg nogen sinde får alle blomsterne syet rigtigt sammen, bliver jeg nok nødt til at farve den - nogen af blomsterne er efterhånden ret gulnede.


Men én ting er det sjove i at overtage et så gammelt projekt med opskrift og det hele - noget andet er, at det jo ikke bare var en opskrift, der lå i posen. Det var et helt Femina fra 1966! Det er simpelthen så sjovt at bladre i, at det i sig selv er en fantastisk skat!


Der er også en opskrift på en meget kort, strikket kjole til små piger. SÅ 60'er! Det ligner noget fra Lille Per eller Sonja fra Saxogade og jeg ELSKER det. Overvejer meget om min datter ikke har brug for sådan en kjole...


Til sidst er blot tilbage at reklamere for et Atlas Køleskab med ordentlig plads til søndagsstegen! Nåh ja, og så selvfølgelig komme i gang med at sy blomster sammen, sy ender ind og måske farve det færdige projekt... Jeg har intentioner om at gøre det, men jeg har altid hovedet fuld af projekter, jeg gerne vil lave, og kun en lille del bliver til noget, så nu må vi se...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar