lørdag den 10. april 2021

Pippiagtig kjole med hæklede detaljer


Jeg havde et stykke babyfløjl til overs og jeg havde lyst til at lave noget med nogle hæklede detaljer, lidt Pippiagtigt. 

Så jeg lavede denne kjole. 

Mønsteret er en A-kjole fra Minikrea. Det samme mønster har jeg brugt til kjolerne af gamle jeans. 

Det specielle her er de hæklede detaljer. 

Detaljerne er lavet af bomuldsgarn 8/4 på. nål 3.5. Farverne er karrygul og petrolblå. 

Jeg har hæklet 2 firkanter og syet dem på i kanten af firkanterne. Man kan få en hånd ned i lommerne der, hvor firkanternes hjørner ikke er syet fast. 

Man kan nok ikke samle småsten i disse lommer, men større ting kan der godt ligge uden, at de falder ud.



Bagpå har jeg hæklet 2 runde lapper, det er den inderste del af lommernes mønster. 

Kjolen lukkes med trykknapper på ryggen. Jeg har brugt den slags trykknapper, som man banker på eller sætter på med en special-tang. Knapperne er karrygule, men der er 2 af knapperne, som er mørkeblå. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar