mandag den 22. august 2022

Pippi

Tja, hvis man har læst mit sidste indlæg, hvor jeg skriver om min datter, Ronjas, store interesse for bøger og boguniverser, så vil man måske forstå, hvor hun har det fra, når man læser det her...

Jeg har det nemlig stort set på samme måde. Jeg bliver også suget ind i visse historier, så jeg har lyst til at være i dem hele tiden. Ved de fleste historier kan det ikke lade sig gøre: Man kan læse dem og det er så det. Men nogle få kan man rigtigt dyrke: Nogle få findes både som film, bog, lydbog, plakater osv osv. Det er så dejligt.

Jeg er børnebibliotekar og det er jeg blevet af en grund. Jeg holder meget af børne- og ungdomslitteratur og læser sjældent andet. Så vi har selvfølgelig lige været på sommerferie i Astrid Lindgrens verden i Vimmerby - det var FANTASTISK!

Men allerede i vinters opdagede jeg, at Panduro Hobby havde en kollektion af stof med Pippi Langstrømpe, så det købte jeg straks. Jeg har ikke lavet noget genialt af det. Bare en madpakkepose og en mulepose og den slags lette ting. Men det føles altid ekstra godt at putte min madpakke i netop dén pose.




(Jeg har forresten også en Griffindor-pose. Altså... Bare der fandtes stof og sådan noget til alle mulige universer! Så ville jeg have en Heartstopper-pose og en Busters Verden-pose og en Sallys far-pose og mange, mange, mange andre. Hvis det er mere populære universer til børn, kan man tit købe det som brugt sengetøj på genbrug og sy det om. Sådan gjorde jeg, da Ronja i marts havde en stærk Peter Plys-periode)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar