onsdag den 17. august 2022

Forsinket fastelavns-indlæg

Til fastelavn i år ville min datter gerne klædes ud som Roselil fra Josefine Ottesen-bøgerne - hun fordyber sig i perioder meget i de historier, hun får læst/hører på lydbog, og i februar var Roselil det HELT store. Det har været mange andre siden! For tiden er Det hemmelige rige af Rosie Banks hendes store interesse.

Lyserød kjole kunne jeg købe mig til, et grønt bælte med blade på kunne let klippes ud af et stykke lærred. Men så var der tryllestaven, som skulle ligne en rose. Den var meget vigtig - og ret sjov at lave. 

Med posca-puscher farvede min datter selv en pind grøn. Så klippede vi runde blade af stof (vi havde ikke den rigtige farve, så vi måtte klippe blade ud af gult bomuldsstof og farve hvert blad lyserødt også med pasca-tuscher) og så lime bladene på med limpistol. 

Både jeg og fastelavnspigen var tilfredse med resultatet. (På billede nr. 2 kan man se Roselil stå med tryllestaven fremme)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar