torsdag den 11. august 2022

Perleplade

 Kender du det, når en hjerne løber af med en? Man kommer til at tænke et eller andet træls og pludselig kører ens tanker med 130 km i timen og man får mere og mere overbevist sig selv om, at det ikke bare er en dårlig tanke, men at det faktisk er rigtigt? Det er hæsligt, når det sker!

Jeg læste en sætning i en bog, en sætning som netop handler om det der med, at man let kommer til at tro på de dårlige tanker, selvom det jo bare er noget, man har bildt sig ind. Og den sætning rørte mig. Den var så enkel på sådan en måde, så jeg straks forstod det og tænke: Ja! Netop! Det er jo sådan, det er.

Så jeg har forkortet sætningen lidt og lavet den til en stor perleplade. Når mine tanker så løber løbsk, så går jeg ind og kigger på perlepladen - husket at det bare er tanker og ikke virkelighed. Og husker hvor rart og roligt det var at lave den perleplade. Det hjælper lidt.



Det oprindelige citat lyder "Når du bekymrer dig, bruger du din fantasi til at forestille dig det, du ikke ønsker dig". Det kommer fra "Biblioteket sved verdens ende" af Mette Hegnhøj. Den udelukkende kan findes på eReolen og eReolen GO! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar