søndag den 9. oktober 2022

Lune luffer til afkølede arbejdspladser

 


Min nabo SMS'ede med et billede af et par halvvanter og spurgte, om jeg ikke kunne lave noget i den retning. 

Det kunne jeg sagtens, jeg havde allerede nogle par liggende på kreamarked.dk. 

Min nabo aftog straks 2 par. Hun fortalte, at de allerede nu fryser helt vildt, når de sidder stille og arbejder på hendes arbejdsplads. 

Det fik mig til at tænke, at jeg ville lave nogle flere, helst i neutrale farver. 

Jeg har en opskrift, som er super enkel og som jeg kan udenad og kan ændre efter det garn, jeg bruger eller efter, hvordan jeg vil have, at vanterne skal se ud. 

Oftest laver jeg dem længere og især længere i skaftet. 

Opskriften kommer fra Garnstudio.com og hedder 'That autumn feeling' og det er jo snyd at bruge opskrift, men det er FEDT med en enkel opskrift, som jeg kan bruge som udgangspunkt for mine egne ændringer og ideer. 

I denne weekend blev det kun til ret neutrale ensfarvede vanter. 

Men jeg har lige set et billede af nogle halvvanter, som havde en bred rib i afvigende farve som hele stykket over tommelen. Det var ret flot, synes jeg. Så det tænker jeg da, at jeg skal prøve. 





4 kommentarer:

  1. Har du fingre i de her vanter? Jeg sidder nemlig lige nu og bøvler med at strikke noget lignende. Mine gode computervanter er slidt op - netop i år - efter knap 30 års tro tjeneste.

    SvarSlet
  2. Ja, det er netop det fede ved disse vanter, man kan arbejde med dem på.
    Nej, der er kun tommelfinger.

    SvarSlet
  3. Det er ellers ret smart, man kan snildt arbejde med dem på og samtidig holde varmen.

    SvarSlet