søndag den 5. februar 2023

Tasker af restematerialer

 




Denne (som jeg, som det kan ses, lavede i sommer) og de følgende 2 tasker er alle lavet af rester. 

Det er ikke direkte mine rester, som har ligget i mine gemmer. Men det er rester, jeg har købt billigt i forretninger. Nogle af materialerne kommer fra mine 'lagre'.

Ved at købe nedsatte rester eller mindre stykker, som kan have fejl, har jeg kunnet lave mig et lille lager af billige materialer. 

Jeg opfatter det som spændende udfordring at lave noget at rester og måske være nødt til at finde en løsning på fejl og pletter. 

Taskerne er syet efter mønster. Det er et mønster fra 'Tasker- simple syopskrifter og inspirerende tips' af Tina Benfeldt Levring, som jeg har fået til en fødselsdag af Anna. 




I dette tilfælde ER det virkelig enkelt. Det svære har været at arbejde med det tunge materiale især i 2 af taskerne, dem af møbel-kunstlæder. 

Og så er der lige et par ting, man skal huske: Man kan ikke sætte nåle i kunstlæder, de laver mærker, som ikke går væk igen. Før i tiden brugte jeg tøjklemmer, det fungerer, men syklemmer/stofclips er rigtig gode. 

Det kan være svært at sy i plastikmaterialer med en almindelig trykfod, den glider ikke godt på stoffet. Jeg har de senere år haft en teflontrykfod, som jeg er meget glad for. 

Men tidligere satte jeg tape på den almindelige trykfod og jeg har også lagt en side avispapir eller bagepapir mellem trykfoden og stoffet. Det kan også fungere, man skal bare fjerne især avisfnuller bagefter, det er knapt så sjovt. 

Taskerne er forede, de har en lomme i hele forstykkets bredde, lommen er delt i 2 med en søm ned igennem. Endelig er skulderremmene lavet af bredt gjordbånd. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar