søndag den 9. april 2023

Forårs pynte fugle i haven

 


Jeg har set nogle meget fine glasfugle til at hænge i et vindue eller måske et træ i haven. 

Som jeg vist har skrevet før, så har jeg en meget kedelig forhave. 

Så sådan nogle fugle ville jeg gerne have til at pynte i mit æbletræ i forhaven indtil der kommer grønne blade på det.. 

Desværre koster de fra 250- 300 kr pr. stk. og der skal jo mere end en fugle til at pynte i mit æbletræ. 

For resten ville jeg også være bange for, at fugle af glas kunne gå i stykker i blæst og her blæser faktisk en del. 

Så da jeg arbejdede med perler og perleplader sammen med familien i Horsens- jeg lavede 2 næsehorn- så fik jeg den tanke, at jeg kunne lave nogle fugle til æbletræet. 

Da jeg kom hjem kiggede jeg på min beholdning af perler i passende farver og lavede 4 fugle med hvid grundfarve. 


Desværre bliver der i første omgang kun 4 fugle, så har jeg ikke flere perler i neutrale farver, som kan være grundfarve på fuglene. 

Jeg regner med at lave flere fugle, når jeg får købt nogle flere perler i neutrale farver. 

Men de 4 fugle hænger nu i mit æbletræ og ser fine ud, hvis jeg skal sige det selv. 





2 kommentarer:

  1. God idé. Jeg lavede snefnug en vinter og hængte op sammen med reflekssnefnug fra apoteket. Det var fint, men desværre valgte jeg dagen inden en brandstorm til at hænge det hele op, så det holdt ikke længe. Jeg hepper på flere fine fugle.

    SvarSlet
  2. Jeg lavede også snefnug et år, det var faktisk ret pænt. Det har jeg vist også lavet et indlæg om.

    SvarSlet