søndag den 28. juli 2024

Nemme nederdele evt. af rester

 


Først på sommeren aftalte Ronja og jeg, at jeg skulle hjælpe hende med at sy en nederdel. 

Vi var i en stofforretning, hvor Ronja selv valgte de stoffer, hun ville have. 

Hun forklarede, hvordan nederdelen skulle se ud og jeg udtænkte en nem måde at sy den på. 

Ronja lavede altså designet, hun målte op og syede. Jeg klippede stof ud og foldede og satte nåle i. 

Ronjas nederdel kan i se her:


Ronja er 8 år men tynd. 

Nederdelen består af 3 baner på 20 x 40 cm på forstykket og det samme på bagstykket, bare omvendt mht. banernes farver. 

Syet sammen bliver det 2 firkantede stykker stof på omtrent 60 x 40 cm hver. 

Lommerne er syet ind i sømmene mellem banerne dvs. de er også 20 cm brede. Højden kan man jo selv bestemme, men jeg tror, vores lommer blev klippet ud med 18 cm i højden.

Linningen er en bred blød elastik. Til Ronjas nederdel skulle vi bruge ca. 54 cm inkl.. sømmerum.

Vi lagde nederdelen op, så stofstykket er ca. 33 cm langt. 

Den er superfin til Ronja. Den er helt enkel at lave og giver mulighed for mange variationer. 

Det at den er syet i baner giver rig mulighed for at sy af rester. 




I denne weekend har jeg lånt Ronjas design og syet 2 nederdele efter samme princip.

Jeg har brugt de stoffer jeg havde dvs. rester, for jeg vil ikke så gerne klippe i et større stykke stof. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar