mandag den 3. juni 2024

Nummer-skilte af perler

 Da mine børn startede i skole, fik vi at vide, at de skulle have 3 separate og nummererede madpakker med hver dag.

Der gik ikke mange dage, før det begyndte at genere mig, at jeg hver eneste dag skulle skrive de samme numre på en postit eller anden lille lap papir, som så skulle smides ud, når den kom hjem igen, krøller, fugtig og smurt let ind i makrel i tomat. 

Så jeg lavede i stedet nummerskilte i hama mini. Hvis ungerne lader være med at bide i dem eller trampe alt for meget på dem, kan de holde uendeligt. Ronja har gået i skole i over 2 år nu, og de første holder endnu, selvom de er trætte efterhånden. Den ene er blevet gnasket lidt rigeligt på, så nu har jeg netop lavet en ny. 




Nu har jeg jo pludselig to skolebørn, så derfor havde jeg anledning til at lave et ekstra sæt - og da vi i vinters læste de første 3 Harry Potter-bøger, har jeg lavet et sæt Harry Potter-skilte. Der er den I kan se her med det gyldne lyn, så er der en emd fordelingshatten og til sidste en med Hedvig, som bærer et lille brev med et 3-tal.


Når perlepladen er strøget, klipper jeg et hul med en hultang og monterer derefter skiltet på madpakkepose eller madkasse med en køkkenelastik trukket igennem hullet. Super simpelt. Og sjovt at lave. 

1 kommentar:

  1. 3 nummererde madpakker - hvor længe er de arme børn da i skole, eller spiser de bare hele tiden?

    Skiltene er superflotte og vel nok en god idé. Skulle jeg nogensinde få brug for den slags, vill jeg absolut bruge din inspiration her!.

    SvarSlet