fredag den 14. marts 2014

Mod på mere

Nu tror jeg omsider, jeg er har øvet mig nok i babysweatre til at turde kaste mig ud i at lave en voksensweater. Jeg har prøvet to gange før og er begge gange gået i stå, helt tung, trist og overvundet. Og siden har jeg ikke rigtigt turdet prøve igen. Det er SÅ meget arbejde og SÅ meget garn, der går spildt, hvis der går noget galt (garnet kan man selvfølgelig pille op igen, men alligevel!). Eller hvis den er færdig og man så opdager at ærmerne bare er blevet alt for korte - jeg hader for korte ærmer på mine sweatre!

Og jeg har faktisk en ret stor samling superwash uld i flotte farver liggende. Jeg ved simpelthen ikke, hvor det kommer fra. Der er langt over 10 nøgler, det må da have været dyrt!
Det er et mysterium, hvordan jeg har fået købt så mange nøgler uden at have noget særligt formål med dem, som jeg kan huske. Tror dog det er købt af flere omgange, så jeg skal nok være opmærksom på indfarvningsnumrene. Men det løser sig let, for jeg planlægger at lave et stribet farve-vidunder i mine yndlingsfarver grøn og orange og lilla. Og måske nogle flere farver også. Hurra!
Faktisk følte jeg mig vældig kæk i går aftens og ville finde en opskrift, jeg ved, at jeg har liggende et eller andet sted. Jeg skal bruge den for at få en fornemmelse af, hvor mange masker, jeg skal slå op. Men pist væk var den! Så i weekenden må den store jagt sætte ind...

1 kommentar:

  1. Hej Anna
    Nu har jeg tænkt mig om og prøvet at huske hvordan jeg gør når jeg starter på en ny trøje. jeg strikker med pind 2,5 i strømpegarn så du må nok regne om derfra. men jeg slår ca. 256 masker på og strikker ribben. når jeg begynder på glatstrik strikker jeg én runde uden udtagninger. i 2. runde tager jeg ud for hver 10. maske og igen i 6. runde tager jeg ud for hver 10. maske, men forskudt så udtagningerne kommer til at være i mellemrummene mellem de første udtagninger (giver det mening). herefter har jeg ca. 286 masker. resten af kroppen strikker jeg uden ud- eller indtagninger. Blusen får selvfølgelig et lidt poset look ved at tage det hele ud i bunden.

    SvarSlet