mandag den 13. maj 2019

Nusseklud

Halfdan skal snart starte i vuggestue, så jeg er i gang med at sikre mig at vi har ekstra sweatre og regntøj og hvad han nu ellers skal have liggende i institutionen.
Her hjemme er hans sut bundet i den nussekanin, han har fået af min veninde i dåbsgave. Det fungerer godt, for så er den lettere at finde og at holde om. Så nu har jeg syet en sutteholder-nusseklud som også fungerer som navneskilt til sutten.


Lige for tiden er det virkelig svært for mig at finde tid til at lave krea, men nu hvor vi er flyttet, er der plads til at lade symaskinen stå fremme og gøre alt grejet lettilgængeligt, og når jeg ikke først skulle finde frem, pakke ud, hente forlængerledning osv, tog det virkelig ikke ret lang tid...



Det var bare at:

  • vælge to stykker stof (blød babyfløjl til bagsiden, lærred til forsiden), 
  • klippe den form, jeg ville have, i begge stykker stof (Ronja synes, det ligner en kanin), 
  • sætte et par pyntebånd ink. navnebånd fast med nåle, 
  • og så sy ret mod ret rundt langs kanten - huske at efterlade en lille åbning til at vende igennem. 
  • Vende og stryg, 
  • kantstike hele vejen rundt, 
  • og så kunne jeg binde sutten i og slå knude på "øerne". Voila! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar