fredag den 26. juli 2019

Upcykling: syet af et juniorsengesæt

Jeg fandt er flot sengesæt i genbrug - blomstret på den ene side og lilla, ensfarvet på den anden. Men vi har flere sæt sengetøj til ungerne, end vi kan bruge, selv på en uge med maveinfluenza. Men det kostede kun 35 kr, så jeg købte det alligevel bare for at bruge stoffet. Sengetøj er faktisk tit billigt stof, sådan i forhold til meterpris. Især fra genbrug.
Hvis man nu havde bedre tid kunne man jo sy hvad som helst: kjoler, bukser, tasker, punge, jakker, hatte... Jeg har altså bare syet et par madpakkeposer, for dem bruger vi mange af. Og så sad jeg og kiggede på pudebetrækket og det faldt mig ind - der manglede kun to hanke, så har man en mulepose! Endda en smart en med tryklåse. Dælme smart, synes jeg.
Bagsiden af madpakkeposen er et gammelt betræk fra en dukkedyne, også købt på genbrug.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar