fredag den 27. september 2019

Sørøver Sallys hat

Tja, man skulle måske tro at det helt store hit hos den 3-årige her i huset er Paw Patrol eller Onkel Reje eller måske Anna og Elsa fra Frost. Men det er altså Sørøver Sally - I ved, de der gamle, danske dukkefilm fra 1969/70.
Først ønskede Ronja sig brændende en Sørøver Sally-hat til sig selv, for det er nemlig så heldigt, at hun tilfældigvis havde en bluse i de helt rigtige, blå striber lissom Sally.
Men det var ikke nok! For så ønskede Ronja sig altså en Sørøver Sally-dukke. Det kunne/ville jeg ikke klare, men jeg kunne da tilbyde at klæde en af hendes nuværende dukker ud som Sally.
Jeg har syet hatten ud af sort filt, og jeg har brugt en avishat som mønster. Altså. Jeg har ikke foldet filten, men lavede en avishat for at finde den rigtige størrelse og så brugt hattens form som grundmønster. Jeg klippede formen ud med sømrum i dobbeltstof, syede de to stykker sammen for oven, foldede kanten op, nussede lidt med længde, form og sammensyning af øh sidenipperne. Og så var der en hat. Super enkelt.
Den stribede Sørøver Sally-bluse har jeg uddelegeret til mormor...








Ingen kommentarer:

Send en kommentar