søndag den 17. januar 2021

Hæklet lap på hue

Tja, det er ikke de store projekter, jeg får lavet for tiden. Men de små tæller vel også...

Vi har vist en logerende i skuret, hvor vi har cykler og klapvogn stående. Vi havde tabt en hue på gulvet det ude en dag og da jeg fandt den og samlede den op et par dage efter, var der gnavet et stor hul i ulden. Det må være en meget sulten mus! 



Men jeg lovede ungerne at lappe deres pjathat-hue, så det har jeg gjort nu. Jeg foreslog en sommerfugle-lap, en mariehøne, en blomst - men Ronja ville have et hjerte og Halfdan var ligeglad. Så det blev et hjerte. 

Jeg kan desværre ikke give en opskrift på lappen, jeg lavede den bare på gefühl. Jeg fandt en rest garn, lavede en cirkel halve-stgm i et par omgange, derefter lavede jeg hjerteformen ved at bruge forskellige typer masker og ved at lave et par lm-broer. 
















Jeg tænker på, om det er den samme mus, som vi fandt i drivhuset i foråret. Vi fangede den, klappede den og satte den derefter fri i haven igen (og vaskede vores hænder meget grundigt). Så længe den holder sig ude af huset, skal vi alle have lov at være her.

Det var under den første nedlukning, hvor børnene var hjemme, imens vi arbejdede, og de savnede deres venner og kedede sig, så den mus var ugens højdepunkt. Så jeg føler lidt, at vi skylder den en tjeneste - så jeg er faktisk ikke engang sur over, at den (eller den ven) har gnavet hul i huen...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar