fredag den 8. oktober 2021

Lykkepose-strik

 


Jeg er et af de mennesker, som man kan få til at købe (næsten) hvad som helst, bare det er billigt og kaldes 'lykkepose'. 

Jeg bliver så nysgerrig og jeg ser uanede muligheder for mig. 

I dette tilfælde var det garn i uldblanding. Der var ingen der lovede, at det ville være samme garn eller samme tykkelse eller matchende farver. 

Det var 10 nøgler til en god pris. Det tog jeg. 

Jeg fik faktisk 10 nøgler af samme garn. 2 nøgler af 4 farver og 1 nøgle  af 2 farver. Det skulle da være til at arbejde med. 

Jeg har snart haft garnet i mange måneder. Jeg kunne ikke finde på noget at lave af det. Men omsider har jeg lavet denne bluse: 



Garnet er et Mayflower Alpaca bestående af 60% alpaka og 40 % nylon- lidt mere kunst, end jeg normalt ville vælge. Men garnet er lækkert, blødt og rart at røre ved. 

Farverne, jeg fik, var: 2 nøgler bordeaux, 2 nøgler orkide-pink, 2 nøgler pink, 2 nøgler koral-orange og 1 nøgle petrolblå og 1 nøgle lys gammelrosa (De sidste 2 farver har jeg ikke brugt).

Det er en enkel raglanmodel i str. 5-6 år. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar