lørdag den 18. december 2021

Regnbue-sweater

Det er en super simpel model i glatstrik, striber og med rund indtagning - lige ud af landevejen. Alligevel er det blevet en ret fed trøje, synes jeg. 



Da Ronja var lille, lavede jeg masser af trøjer til hende. Men hun er blevet meget bestemt med hvilke farver, former og konsistenser, hun kan lide. Det sidste år eller mere er det kun en helt bestemt model, som hendes mormor har lavet, hun har villet bruge.

Ronjas yndlingsfarver er hot pink og regnbue. Kedelige farver er helt utænkelige at iklæde sig. Og hun er meget sart med trøjer, som kradser. Men jeg tror, det er lykkedes mig at lave en trøje, hun godt kan lide. Den er strikker i en blanding af Easy care classic og Easy care merino classic. Jeg har strikket trøjen løsere, end jeg normalt ville, for at gøre den ekstra blød og smidig.

Det var faktisk overraskende svært at finde en type garn, som havde alle regnbuens farver - ikke kedelige, dæmpede farver, for det går altså ikke an! Og når man så fjerner alle garner, som bare næsten kradser, var der ikke mange valg tilbage. Men det fungere fint med den blanding Easy care-garnerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar