lørdag den 1. januar 2022

'Skræddersyede' knapper

 


For et stykke tid siden strikkede jeg denne trøje. Garnet er lækkert, jeg synes den er fin. 

Men farven er speciel, det er ikke til at sige, om den er rød, pink eller orange. Jeg vil sige, at den nærmest er tomatrød. Derfor var det ikke til at få nogle knapper, som passede i farven. 

Desuden bruger jeg ikke så meget rød, så jeg ville gerne have nogle knapper som kunne forbinde det røde med blå eller sorte jeans. 

Det er her 'skræddersyede' knapper kommer ind i billedet. 

Min niece, Freja, laver knapper af Fimo/Cernit. Det der plastik-ler, som man kan bage i sin husholdningsovn. 

Jeg har nogle gange fået en masse knapper af Freja til jul eller fødselsdag. Jeg elsker knapper, så jeg synes, det er en vidunderlig gave. Her er nogle knapper, som Freja har lavet: 



Men jeg havde ingen knapper, som kunne matche min trøje. 

Så var det, at jeg fandt Essebo Design på kreamarked.dk. Essebo laver knapper på bestilling. 

Så jeg sendte hende et billede af min trøje sammen med en klementin og en tomat, så hun kunne se farven og forklarede, hvad jeg gerne ville have. Det kom der disse knapper ud af: 


Kreamarked.dk er en platform, hvor man kan oprette sin egen 'butik' med sine hjemmelavede ting. Der er i øjeblikket ca. 35 forskellige butikker. 

Jeg har selv en butik der, hvor jeg forsøger at sælge nogle af de ting, jeg har lavet.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar