søndag den 23. januar 2022

Genbrugstaske af nederdel



For adskillige år siden kom en nabo og gav mig en skindnederdel, som hun ikke brugte. Hun mente, at jeg nok kunne lave noget af den. 

Den har ligget i mit skab lige siden. 

Til min fødselsdag fik jeg en bog af Anna. Tina Benfeldt Levring 'Tasker'. 

I weekenden syede jeg så denne taske af den aflagte skindnederdel. Nederdelen var stor med læg hele vejen rundt. Skindet er blødt og lækkert. Jeg kunne sy i det på min symaskine med en lædernål.

Jeg 'forede' tasken med sort Vlieseline, som jeg strøg på. Jeg er klar over, at det at stryge på skind er at tage en chance. Det kan nemlig krybe, når det bliver udsat for varme. Men det gik. 

Taskeremmen er lavet af nederdelens linning, som jeg klippede af, sprættede op og delte. 

Tasken er ganske lille. Der er kun 1 rum og så den rynkede lomme foran. Den måler ca. 23 cm i bredden og 20 cm i højden. Remmen er ca. 140 cm, der går et stykke af remmen til at binde den fast, som det kan ses på billederne. 

Alt i alt en fin lille taske. En anden gang ville jeg muligvis sætte et rigtigt for i og sætte en lidt længere elastik i forlommen, for hos mig får den selve tasken til at rynke og det er vist ikke meningen. 





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar