lørdag den 12. februar 2022

Taske med genbrugs-hanke

 


Jeg  er egentlig ikke vild med disse bambus-hanke. Jeg synes de er så mægtigt mormoragtige- MIN mormor, altså. 

Men de er funktionelle. 

Hankene sættes på tasken med en metalwire og 2 skruer. 

Man laver en løbegang øverst på tasken og stikker wiren igennem og lukker med skruen. 

Det betyder i virkeligheden, at man kan have flere tasker til det samme sæt hanke. 

Hankene fås ikke mere. Så jeg har købt mine som genbrug enten i en genbrugsforretning eller på et loppemarked for adskillige år siden. 

Nu har jeg så omsider lavet en taske til hankene. 

Anna syntes, at jeg skulle have gået all in på mormor-stilen. 

Det har jeg ikke gjort. Jeg har syet taskens yderside af en rest sort denimagtigt stof fra en nederdel. 

Indersiden er et stykke flot og dyrt stof, som jeg har haft liggende i årevis, fordi jeg ikke kunne nænne at bruge det. Jeg havde kun 1/2 meter, fordi det var så dyrt, at planen var, at bruge det til en fin detalje. 

Det synes jeg er lykkedes nu. 

Jeg har brugt et mønster til tasken. Mønsteret er fra 'Trendy tasker' af Anne-Marie Øby. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar