søndag den 6. marts 2022

Strikkede sofapuder

 


- Megakedeligt arbejde. 

Det er mærkeligt, for jeg har da lavet sjaler og tørklæder, hvor man også strikker et langt stykke frem og tilbage. Men det her var bare gabende kedsommeligt. 

Jeg snakkede med min nabo, som også strikker meget. Da jeg fortalte hende, at jeg var ved at strikke puder, så var hendes spontane reaktion, at det er kedeligt

Men de er da blevet fine. 

Den store pude med mørk olivengrøn klap er lavet af en rest sort Kauni og en rest Christel Seyfarth- garn fra en Caledonia trøje. 

Den er strikket på p. 3.5 med 82 masker og i perlestrik. 

Den passer en monteringspude på 45 x 45. Dvs. at selve det strikkede betræk er nogle cm mindre. 

Jeg har strikket et sort stykke, der er dobbelt så langt, som det er bredt. Derefter har jeg skiftet til det grønne garn og strikket ca. 10 cm mere. Ved 7-8 cm af det grønne har jeg strikket 6 knaphuller. Hvert knaphul består af aflukning 2 af masker.  Derefter har jeg så strikket videre til klappen var ca. 10 cm. 


Den mindre pude er lavet af 2 tråde supersoft (Det hedder det, men det er ikke særlig 'soft', det er et godt garn, der er til at betale og findes i mange fine farver) og klappen er lavet af en rest fra en rævesweater til Halfdan. Det er CaMaRose økologisk hverdagsuld. 

Her har jeg kun slået 66 masker op. Det har hos mig givet en bredde på lidt under 40 cm. Dvs. det passer til en pude på 40 x 40 cm. 

Hverdagsulden på klappen er strikket med een tråd og jeg har kun lavet 5 knaphuller i den. 

Denne pude er også perlestrikket, men på den måde at perlestrikken er fortsat over 2 pinde, inden jeg har lavet forskydningen. 

Knapperne har niece/kusine Freja lavet. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar